Комунальні підприємства «Київпастранс» та «Київський метрополітен» вимагають від столичної влади підвищити вартість проїзду у громадському транспорті мінімум до 20 гривень, виправдовуючись необхідністю погасити зарплатні борги перед працівниками.

Як реагувати на вимогу комунальних перевізників підвищити вартість проїзду?

1. Чиновники перекладають провину з себе на пасажирів. У працівників підприємств є підстави вважати, що їхні керівники штучно створили зарплатний борг, щоб виправдати подорожчання проїзду. Ріст цін, за їх словами, викличе шок у пасажирів в умовах, коли комфорт не покращується.

2. Фінансовий стан підприємств підривають зайві витрати. У пресі спливає інформація про сумнівні тендери, адже директори КП пов’язані з певними бізнесменами. При цьому робітники скаржаться на відсутність необхідних інструментів і запчастин. Через трудові спори з працівниками «Київпастранс» оплачує адвокатів і судові витрати.

3. Без прозорості нові тарифи лише збагатять чиновників. Торік Держаудитслужба заявила, що за період з 2014 р. заходів державного фінансового контролю (в частині державних фінансових аудитів) на КП «Київпастранс» та КП «Київський метрополітен» не проводилось. Необхідна «відкрита бухгалтерія»: громада має отримати доступ до щоденних витрат комунальних монополістів.

4. Час відмовитись від марних ринкових методів. Ідея зробити комунальний транспорт прибутковим – утопічна й шкідлива. У попередні роки подорожчання не дало обіцяних результатів. Яка альтернатива? Скасування плати за проїзд у комунальному транспорті; ця ідея впроваджується у Кривому Розі. Її повноцінна реалізація у Києві змусить владу шукати гроші на дотації у багатіїв – за рахунок плати за землю і оподаткування офшорних компаній.

І трохи гумору. Пісня про 20 гривень за проїзд.