Боротьба проти оптимізації лікарень у Кривому Розі отримала продовження. Медики з лікарні № 8 та інших установ об’єдналися у незалежну профспілку і бажають за підтримки пацієнтів і громадських організацій протидіятии небезпечній антимедичній реформі. Пропонуємо вашій увазі текст, надісланий на адресу «Соціального руху» криворізькими лікарями. Маємо надію, що органи влади нададуть свої пояснення щодо висунутих претензій та гарантуватимуть дотримання прав лікарів та пацієнтів. «СР» вважає неприпустимим економити на медицині в умовах, коли олігархи виводять кошти до офшорів

—-

Заявлена мета медичної реформи – забезпечити населення доступною, ефективною, кваліфікованою медичною допомогою за умовами ефективного використання фінансових ресурсів.

За місяць до початку ІІ етапу медичної реформи можемо підбити підсумки.

  1. В результаті реформування первинної ланки приблизно 25 – 30% українців не мають власного сімейного лікаря, що заперечує ствердженню про доступність медичної допомоги.
  2. Реформування галузі, що не отримувала адекватного фінансування протягом останніх 29 років, з подальшим ущільненням фінансування – злочин на державному рівні.
  3. Від моменту створення госпітальних округів змін на краще для лікувальних закладів у матеріальному плані не відбулося.
  4. Після прийняття рішення про безвіз з ЄС, з країни виїхала велика кількість лікарів та середнього медичного персоналу, що спричиняє повну відсутність кадрового резерву в галузі.
  5. При відсутності прозорих механізмів нарахування заробітної платні в нових умовах, при нинішніх жебрацьких ставках медичних працівників, навіть припущення, що оплата може бути ще зменшена, неминуче призведе до подальшого відтоку працівників, що призведе до краху вітчизняної медицини.
  6. При підготовці до вторинного етапу не було створено та опубліковано плани реформування за госпітальними округами. При переході до системи «Одна область – один округ» також нічого не зроблено в цьому напрямку. До того ж:

- Відсутня стратегія опису розвитку округу;
- Не прописані маршрути пацієнтів у межах округу;
- Відсутні функціональні розмежування медичної допомоги по-між учасниками госпітального округу відповідно з маршрутами пацієнтів;
-  Відсутні плани розвитку медичних закладів відповідно вимогам багатопрофільних лікарень інтенсивної терапії або тих, що можуть бути підвищені до цього статусу;
- Відсутні пропозиції щодо реорганізації та перепрофілювання лікувальних закладів з урахуванням їхніх фінансових потреб;
- Не визначені об’єми коштів, спрямованих на фінансування закладів ГО за рахунок різних джерел: місцеві бюджети, не державні інвестиції, спонсорські внески, добровільні відшкодування та інші джерела;
- Відсутній механізм моніторингу та звітності лікувальних закладів щодо процесу розвитку та покращення послуг перед учасниками та населенням ГО;
- Немає прозорості у процесі визначення «опорних лікарень». Не були оприлюднені результати роботи комісій, які їх обрали. Не опубліковані критерії віибору, не оприлюднені рейтинги лікувальних закладів в межах міст та областей.
- Не зрозуміло, чи відповідає кількість заявлених опорних лікарень кількості населення ГО. У Кривому Розі на 600000 населення заявлено 3 опорні лікарні, хоча, виходячи з розрахунку 1 лікарня на 120000 населення – їх має бути 5.

Невиконання цих умов може призвести до хаосу та руйнування медичної галузі.

Ключовим моментом ІІ етапу реформи є укладання угоди медичних закладів з НСЗУ.

Завдання НСЗУ  – здійснювати закупівлю якісних ті безпечних медичних послуг, необхідних пацієнтам у межах наявної бюджетної програми.

При складанні угод з НСЗУ лікувальні заклади стикнулися з нездійсненними в умовах сьогодення вимогами:

- обов’язкова умова наявності лікарів-ерготерапевтів, фізичних терапевтів, реабілітологів, підготовкая яких на даний час тільки-но починається.

- Затверджені та опубліковані тарифи не відображують вартість конкретних обстежень та маніпуляцій – об’єма послуг, тобто, зовсім незрозуміло, що включає в себе вартість тарифу.

- Не вказано джерела фінансування на медичні препарати, медичні вироби та витратні матеріали. Сказано, що лікарні мають бути забезпечені ними централізовано за рахунок «інших програм державного бюджету». Хотілося б уточнити, яких саме.

- Немає чітко окресленого механізму надання медичної допомоги хворим ані за пріоритетними програмами «предоплата за історичним бюджетом» або «за фактом пролікованого випадку», ані, тим більше, хворим з не пріоритетними захворюваннями.

Все вищезазначене змушує припустити або абсолютний непрофесіоналізм реформаторів, серед яких немає лікарів з належною репутацією, або ж злий задум, спрямований на руйнування системи медичної допомоги в країні, що загрожує національній безпеці і може призвести до масових виступів серед медиків та населення.

Ми вимагаємо

- дати правдиву оцінку реформи первинної ланки;

- призупинити або припинити необгрунтоване та непідготовлене реформування вторинної ланки;

- провести обговорення шляхів реформи з залученням медичної спільноти та населення.

Незалежна профспілка лікарів Кривого Рогу
спеціально для «Соціального руху»

Про те, де взяти кошти на забезпечення доступу якісної медицини для всього населення країни – у нашому відеоролику: