За словами профспілковця Олега Школяра, «Укрзалізниця», маючи великий економічний, фізичний та технічний потенціал, не перший рік знаходиться на останніх місцях по заробітним платам і технічному стану. До того ж роботодавець взагалі відмовився від будь-якої комунікації. Відзначимо, що 17 травня вони направили адміністрації телеграму, якою повідомили про початок страйку у своєму підрозділі.

Така ситуація в колективах призвела до соціальної напруги. Він просто не сприяє умовам колективних договорів, не відповідав за свої обіцянки, зафіксовані в протоколах. Тож з’являється недовіра, неповага як до людини і громадянина. Бо маючи власні інтереси адміністрація взагалі не розуміє, що створюють кадровий вакуум на підрозділі і спеціалістів немає. Їх зарплатна сітка, коли директори підрозділів має 200-250 тис. грн зарплати, генеральний директор Укрзалізниці – 1,200 тис. грн, а рядовий працівник в районі 7 тисяч, є просто нелюдським ставленням. Оскільки ми народились в Україні і хочемо тут залишитись, а не піднімати економіку іншої держави, то запропонували звернути увагу на нас, на простих працівників, таким ось чином, – каже профспілковець

За його словами, «робота по інструкції» в депо міста Кривий Ріг приніс великі збитки деяким приватним компаніям. Тож вони вийшли на зв’язок з Урзалізницею, Міністерством інфраструктури та  пофільним комітетом Верховної Ради.

Вже разглядаються наші проблеми на найвищому рівні. Сподіваємось на круглий стіл, де зафіксуємо свої вимоги: по-перше, підвищення зарплат, по-друге, покращення технічного стану рухомого складу, по-трете, занесення залізничників в список номер два по пільговому виходу на пенсії, і по-четверте, звільнення таких от «ефективних менеджерів». У профільному комітеті ВР зазначили, що керівник Укрзалізниці не виходить на зв’язок. Якщо це триватиме, то під питанням буде його звільнення, – зазначив Олег Школяр

OShkolyar

У разі незадовільного результату переговорів він не виключає, що «працювати по інструкції» також можуть почати співробітники метрополітену і автобусних парків, які також входять до ВПЗУ, а, окрім цього, активісти незалежних профспілок медиків, освітян, гірників та решти, які входять до Конфедераціїї вільних профспілок України. До того ж на Укрзалізниці протест можуть підтримати провідники, диспетчери, колійники.

Наслідків для пасажирів зараз немає. Але якщо акція розвинеться і на пасажирські перевезення і «вибухне», тоді все можливо. Щодо чергового підвищення тарифів на квитки, можу сказати, що на суму, зазначену в квитку, пасажир має вимагати відповідні умови, яких немає. Укрзалізниця отримує прибуток від вантажних перевезень. Пасажирські є збитковими, як би не підвищили. Тим паче, що 90% рухомого складу – металобрухт. Як можна з таким задовільнити потреби пасажирів?, – зазначає профспілковець

За йог словами, наразі протест підтримує і столичне Дарницьке депо. Однак його об’їзджають через інші, лояльні до адміністрації  пункти. Активіст також наголошує, що заяви керівництва Укрзалізниці щодо шкоди для економіки від протестів та загрозливих збитків є маніпулятивними.

Їх схеми, які працюють нелегально, так і працюватимуть. Але вони хочуть винести на широкий загал, що така акція призводить до падіння економіки держави. Але якщо прикрутити їх канали хоча б на відсотків 50%, то значної частини проблем в економіці взагалі не було б. В тендерних закупках на 400-700% підвищено собівартість товарів. Це починаючи від звичайної ручки і закінчуючи локомотивом, – підкреслює Олег Школяр.

Він також наголошує, що залізничники підтримують протести робітників на «АрселорМіттал Кривий Ріг», які також вимагають гідних зарплат.

Хочу побажати їм більше сил, витримки, терпіння, і досягнути бажаного результату, – зазначив Олег Школяр.

Загалом профспілковець підкреслює, що протестувальників, як і більшість населення, цікавлять такі аспекти, як «доступність житла, освіти, безкоштовна медицина, відповідність тарифів зарплатам».