Означені проблеми не повністю підконтрольні міським органам самоврядування, але з іншого боку і “Асамблея” має більш глобальні завдання, ніж участь у суто київських справах. Отже, круглий стіл вирішив запропонувати київській громаді наступні заходи щодо реформування трудових відносин та митної політики у місті.

1. Перегляд колективних договорів на підприємствах комунальної власності у Києві на користь працівників. Колдоговори повинні містити безумовне право працівників на відмову від виконання роботи у разі затримки заробітної плати (приміром, у випадку невиплати понад 15 днів працівники відмовляються від роботи з оплатою цього часу як за простій з вини роботодавця). Також актуальним є запровадження пені у розмірі 1% від боргу за кожен за день затримки зарплати. Зокрема, це важливо для робітників транспортних підприємств, яких залякують, коли вони заявляють про готовність до відстоювання своїх прав. Також потрібно закріпити у колективних договорах право на переобрання керівників комунальних підприємств більшістю від складу трудового колективу цих підприємств.

2. Гарантії захисту працівників, яким не виплачується зарплата. Переукладання договорів про надання житлово-комунальних послуг між ЖЕКами та громадянами із закріпленням гарантії про те, що працівники звільняються від обов’язку оплачувати ЖКУ у випадку затримки заробітної плати. Також заборонено нараховувати пеню працівникам, перед якими виник зарплатний борг.

3. Контроль за дотриманням трудових прав та протидія тіньовій праці. Сприяння роботі Державної інспекції праці з метою покарання порушників. Збільшення числа спеціалістів з техніки безпеки та підвищення їм заробітної плати задля подолання корупції. Громадський контроль за умовами праці — делегування функцій Держінспекціїпраці професійним спілкам та їх залучення до перевірок умов праці. Створення електронної системи подання (у тому числі анонімних) скарг на роботодавців, що порушують норми законодавства, з метою створення «чорного списку» роботодавців та аферистів у сфері зайнятості. Тиск на законодавців з метою передбачити можливість проведення перевірки на підприємстві без згоди власника (згідно конвенцій Міжнародної організації праці, позапланові перевірки можуть проводитись у будь-який час з метою забезпечення ефективного результату).

4. Створення 15-ї комісії з питань трудових прав та працевлаштування у Київраді. Надати комісії повноваження з працевлаштування на муніципальних підприємствах Києва.

5. Кампанія із юридичного лікнепу щодо трудових прав. Створення спеціального юридичного Call-центру з трудових прав. Запуск таких програм дозволить працевлаштувати молодих спеціалістів з юридичною освітою (його фінансування повинно здійснюватись за рахунок штрафів, що накладаються на роботодавців).

6.Протидія застосуванню нестійких форм зайнятості. Заборона на муніципальному рівні користуватися трудом робітників через аутсорсинг, краудстафінг, укладення цивільного замість трудового договору. Працівники повинні знати про те, які обмеження на них накладають такі трудові відносини, а роботодавці, які практикують такі форми зайнятості повинні піддаватись громадському осуду.

7. Зростання зайнятості за рахунок комунального сектору. Створення робочих місць у першу чергу в науковій та технологічних сферах. Порятунок наукових інститутів (зокрема, з розробки нових матеріалів, від котрих «відвернулася» НАН України). Переобладнання муніципальних підприємств задля підвищення безпеки праці.

8. Чітке і справедливе визначення розміру орендної плати за землю. На сьогодні річна плата визначається у розмірі від 3% до 12% від нормативної оцінки земельних ділянок і стимулює поширення корупційних схем з метою зменшення відповідних платежів. Потрібно встановити диференційовану плату в залежності від обороту підприємства (малі підприємства сплачують 3%, середні — 6%, великі — 12%).

9. Офіційна прописка у гуртожитках для працюючих у Києві жителів інших адміністративно-територіальних одиниць. Це сприятиме надходженню доходів до бюджету Києва у більшому обсязі та за містом фактичної роботи.

10. Інвентаризація комунального майна та землі з метою ефективного використання наявних об’єктів та недопущення їх відчуження корупційним шляхом. Створення відкритого он-лайн Реєстру комунального майна.