За його словами, раніше залізничники були у п’ятірці найбільш оплачуваних працівників. Зараз заробітна плата є низькою «майже у всіх співробітників, окрім хіба що членів правління». Так, провідниця поїзда з 5-річним стажем заробляє 2700 грн, а машиніст – 5000 грн. Обіцянка підняти зарплату на 10% не виконана.

На запитання, чи погіршиться рух поїздів внаслідок страйку, В.Козельський відповів: «Це крайня міра. Цілком можливе проведення «італійського» страйку, так як техніка є застарілою, а робота за усіма правилами техніки безпеки може пригальмувати рух потягів. Сперш ми будемо використовувати інші форми протесту, такі як пікети і голодування».

Керівник ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Бальчун запевнив, що жодні зміни в організації праці не пройдуть без погодження з профспілками. За словами В.Козельського, нинішній менеджер мав конструктивні відносини з незалежними профспілками у Польщі, тому є сподівання, що він врахує пропозиції. Підняти зарплату можна, зокрема, за допомогою таких джерел, зазначив голова профспілки.

По-перше, зменшення єдиного соціального внеску до 22% дозволило ПАТ «Укрзалізниця» зекономити 3,5 млрд грн.

По-друге, видається необхідним скорочення адміністративного персоналу на всіх рівнях.

По-третє, потрібна боротьба з корупцією та різного роду зловживаннями з боку керівництва (зокрема, відомо про факти привласнення коштів від здачі майна залізниці на металобрухт). Необхідним є боротьба з компаніями-«прокладками», що збагачуються на тендерах.

І, по-четверте, ситуацію має покращити належна робота залізниці. Через зникнення багатьох рейсів почав розвиватись бізнес автоперевезень. Приміром, на київському залізничному вокзалі «розрісся» парк приватних автобусів та маршруток. Цей ринок є значною мірою нелегальним, оскільки пасажири не отримують квитків. Тому запуск нових поїздів, особливо, під час сезону відпусток, має принести доходи державі. Також ПАТ «Укрзалізниця» може розвивати власний автопарк, який би забезпечував перевезення на незначних відстанях.

Разом з тим, на думку профспілкового лідера, підвищення тарифів на вантажні перевезення на даному етапі є недоцільним. По-перше, такі рішення потрібно приймати за погодженнями з профспілками тих галузей, які безпосередньо залежать від залізничних перевезень (вугільники, металурги). По-друге, різке зростання може зробити привабливими інші види транспорту. Потрібно, вважає В.Козельський, і для цих перевезень збільшувати кількість поїздів.
Також він категорично запевнив, що залізничники виступають проти підвищення тарифів на проїзд для пасажирів: «Це соціальний транспорт, багатьом він забезпечує можливість дістатись роботи. Він має дотуватись державою».

Джерело фото: КВПУ