Про це, коментуючи акції чернівецьких студентів проти об’єднання двох університетів, Соціальному руху розповіла аналітик Центру соціальних та трудових досліджень Вікторія Мулявка.

За її словами, за останній рік було припинено діяльність 76 ВНЗ і філій.

«Об’єднання ВНЗ є одним зі способів оптимізації і випадок з Буковинським державним фінансово-економічним університетом не є прецедентом. Кабмін за пропозицією МОН вже виносив рішення про приєднання менших за розміром і менш престижних профільних університетів до більш престижних університетів з потужнішими ресурсами. Зокрема, схожі випадки траплялися у Києві та Львові. Для теперішніх студентів БДФЕУ приєднання до ЧНУ імені Юрія Федьковича не означатиме втрату державних місць, за гарантією МОН вони продовжать навчання за тією ж спеціальністю, на яку вступали», — розповіла експерт.

В той же час. за її словами, стосовно працівників і викладачів університету ситуація не є такою однозначною.

«Хоча МОН і гарантує їм збереження соціально-трудових гарантій, подальше рішення про умови їх праці визначатиме адміністрація ЧНУ імені Юрія Федьковича», — розповіла Мулявка.

Загалом, за її словами, рішення про оптимізацію має і позитивні сторони, адже для академічної спільноти БДФЕУ це можливість користуватися ресурсною базою більш потужного університету.

«Однак, варто враховувати, що менш престижні навчальні заклади з нижчим прохідним балом відповідають на потребу у здобутті вищої освіти бідніших категорій населення, які, наприклад, не мали змоги заплатити за послуги репетитора, щоб успішно скласти ЗНО. Приєднання таких університетів до престижніших не гарантує в подальшому збереження фінансування на тому самому рівні, відповідно підвищуючи планку для вступників і обмежуючи доступ до освіти для тих, хто мав менше можливостей у підготовці до ЗНО. Якість багатьох українських університетів дійсно залишає бажати кращого, однак їх велику кількість можна сприймати як перевагу у забезпеченні широкого доступу до освіти та інвестицій у людський капітал, якщо лише підвищувати якість освіти шляхом реального вирішення проблем, а не механічного скорочення кількості університетів та тих, хто має можливість отримати вищу освіту», — підкреслила вона.